loading...
دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!...
horieh بازدید : 46 نظرات (0)

تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی

محصول جدید Oppo و کسب عنوان باریک ترین تلفن همراه جهان 


داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0‪.‬02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.

خب، مثل اینکه حالا قرار است محصول جدید شرکت چینی Oppo با ضخامت 6‪.‬65 میلیمتری، تنها به خاطر 0‪.‬03 میلیمتر ضخامت کمتر نسبت به موبایل شرکت Huawei، این عنوان را از آن خود کند. البته Huawei تا زمان معرفی رسمی اسمارت فون جدید Oppo، لازم نیست نگران عنوان خود باشد. زیرا هنوز اطلاعات مان از این گوشی بسیار کم و در حد همین عکس هایی است که به بیرون درز کرده است.



اکنون به جز ضخامت بسیار کم، تنها می توانیم بگوییم که این موبایل هوشمند بدنه ای فلزی داشته و دارای سه دکمه لمسی در پایین است. همچنین با توجه به سه پین قرار گرفته در کنار آن، احتمالا از نوعی داک ویژه برای شارژ و شاید ارتباط با دیگر ابزار بهره می برد. 



دستگیره ای که تنها با اثر انگشت درب را به رویتان باز می‌کند


یکی از مهم‌ترین دغدغه های یک صاحب خانه ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از ورود و نفوذ سایرین بالاخص غریبه‌ها به ملک شخصی خود است و برای این کار ابزار و دزدگیرهای هوشمند و متنوعی ساخته و عرضه می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود افراد مجاز به اتاق یا بخشی از ساختمان استفاده از اسکن اثر انگشت است که با تطابق آن با دسترسی تعریف شده درب را باز یا بسته نگه می‌دارد و استفاده از این ابزار زیاد هم جدید نیست اما یک طراح خوش فکر در طرحی مفهومی این اسکنر را با دستگیره درب تلفیق کرده است و به گونه ای هوشمندانه و هنرمندانه اسکنر انگشت را در درون دستگیره جای داده است.



این طرح Grabit نام دارد و اسکنر آن به گونه ای طراحی شده است که با قرار گرفتن انگشت شست بر روی دستگیره درب برای باز کردن آن اسکنر عمل می‌کند.این طرح هنوز در مرحله مفهومی می‌باشد اما با ساختار ساده و زیبای آن می‌تواند مورد توجه سازندگان تجهیزات ایمنی و حفاظتی قرار گیرد.



صفحات نمایش لمسی قابل انعطاف...


دیر یا زود وقتی آی‌پد در دست بگیرید، می‌توانید شبیه عکس بالا، صفحه‌اش را پیچ و تاب بدهید! چراکه ما روز به روز به آرزوی داشتن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی با صفحات نمایش قابل انعطاف نزدیک‌تر می‌شویم.

همین هفته پیش بود که شرکت ال جی، خبر از تولید کاغذ الکترونیک ویژه‌ای داد که قرار است ماه بعد وارد بازار اروپا شود. این محصول که EPD خوانده می‌شود، شش اینچی است و یک صفحه نمایش پلاستیکی است که با بهره‌گیری از فناوری جوهر الکترونیک یا e-ink، وضوح ۱۰۲۴ در ۷۶۸ دارد. این کاغذ، ۰٫۷ میلیمتر ضخامت دارد و وزنش تنها ۱۴ گرم است. این کاغذ، ضد خش است و اگر از ارتفاع ۱٫۵ متری بیفتد، هیچ آسیبی نمی‌بیند. البته شاخص‌ترین ویژگی این کاغذ، منعطف بودن آن است، طوری که آن را می‌توان تا ۴۰ درجه تا کرد، بدون اینکه آسیبی ببینید.



اما در تازه‌ترین خبر در مورد صفحات قابل انعطاف، شرکت Atmel که بعضی از سخت‌افزارهای سامسونگ، ایسر و ال جی را می‌سازد، این هفته اعلام کرد که صفحه قابل انعطافی به نام XSense ساخته است که به گفته مقامات این شرکت تحولی در ساخت گجت‌ها ایجاد خواهد کرد، در ساخت این محصول از پلی‌اتیلن ترفتالات استفاده شده است.



چند وقت پیش هم نوکیا، در جریان Nokia World 2011، نمونه اولیه گوشی‌ای را معرفی کرده بود که قابل انعطاف بود و با خم و راست کردن صفحه نمایش می‌شد با گوشی و عکس‌ها تعامل کرد.

 


ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
استفاده از تمامی مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است و نیازی برای عضویت ندارد. البته میتوانید در خبرنامه عضو شوید تا در صورت وجود پیام ضروری به شما اطلاع داده شود. در پایان امیدواریم در نظر سنجی سایت شرکت نمایید و نیز ممنونیم از اینکه ما را با دادن گوگل پلاس شاد میکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد مطالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 531
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 30
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 107
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 157
  • باردید دیروز : 11
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 222
  • بازدید ماه : 864
  • بازدید سال : 6,332
  • بازدید کلی : 43,553
  • کدهای اختصاصی
    پیش از هر چیز این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که با وجود تجربه ی سنگین و فراموش نشدنی شکست عشق همچنان حرمت عشق، این حس مقدس ، را نگه داشته و به آن ارج می نهند...به قول گفتنی هروقت خواستیم به یکی دل ببندیم، ازمون شارژ ایرانسل خواست!...