loading...
دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!...
horieh بازدید : 36 نظرات (0)
اصلاحاتی برای USB

 

 


تقریبا همه کسانی که با رایانه کار می کنند حداقل یکبار از درگاه USB استفاده کرده اند و دسته کم یکبار هم در وارد نمودن فیش با شکست مواجه شده اند. در این مطلب برای طراحان USB پیشنهادی داریم تا موفقیت در اتصال این کابل ها افزایش پیدا کند.

طراحی فیش های USB به گونه ای است که خطا را افزایش می دهد و ما برای درست وارد کردن آن آزمون خطا می کنیم خصوصا در جاهایی که دید مناسبی نسبت به درگاه یا ورودی نداریم، در واقع تشخیص درستی جهت فیش ها کمی دشوار است، حتی اگر جهت فیش را درست انتخاب کرده باشیم کمی زاویه کمک می کند تا فیش داخل نشود.

 

 


 

 


برای حل این مسئله راه های گوناگونی به ذهن می رسد مانند اینکه بالا و پایین درگاه کمی پخ و زاویه دار شود و یا اینکه شکل کابل ها مقداری عوض شود و کمی برجستگی به یک سمت آن اضافه گردد، به این شکل با لمس فیش هم می توان جهت آن را تشخیص داد.

 

 


 

 


رنگی بودن قسمت بالایی فیش هم مناسب و موثر خواهد بود، البته روی قسمت بالایی اکثر فیش های USB علامت و آرم آن حک شده است که از روی آن می توانیم جهت را به درستی تشخیص دهیم اما این مورد را همه تولید کنندگان یکسان رعایت نمی کنند، مثلا در اغلب فلش مموری ها چنین چیزی مشاهده نمی شود. فکر می کنم اصلاح کابل های USB در افزایش اعتماد به نفس کاربران رایانه تاثیر به سزایی خواهد داشت ! بنده که در این مورد روزانه چندین بار شکست را تجربه می کنم، شما را نمیدانم :) 

 

 

نقشه جدید ناسا برای ساخت ایستگاه فضایی در نزدیکی ماه

 

 


ناسا پس از مواجه شدن با خبر دردناک کاهش بودجه که منجر به متوقف شدن برنامه اکتشافات مریخی این سازمان خواهد شد، اکنون رویای ساخت ایستگاه فضایی در نزدیکی ماه را در سر می پروراند. کاهش بودجه دوباره ناسا هر نوع برنامه و طرحی را برای آغاز اکتشافات مریخی طی سالهای آینده نقش بر آب کرد اما با وجود افزایش فشارهای مالی ناسا در حال اندیشیدن به طرحی است که با وجود نزدیک بودن به زمین، بسیار بلندپروازانه است: ساخت ایستگاه فضایی سرنشین داری در نقطه لاگرانژ EML-2 در بخش دورافتاده کره ماه!

این ایستگاه فضایی بین المللی به پایگاهی برای آغاز ماموریتهای علمی و دروازه ای برای رفتن به مناطقی دور افتاده تر از فضا، از قبیل قمرهای مریخی و حتی خود مریخ خواهد بود. ناسا که در حال حاضر اهداف مریخی اش با توقف و تاخیر مواجه شده اند، چنین ایستگاه فضایی را ابزاری ویژه اکتشافات نزدیک فضایی می بیند که گنجایش ارائه علوم و فناوری های جدید را طی یک دهه خواهد داشت. در این پروژه فناوری ها و توانایی های جدید ناسا به همراه فناوری های دیگر کشورهای مشترک در پروژه به کار گرفته خواهند شد.

گزارشها نشان می دهند ناسا در حال جمع آوری گروهی است تا به توسعه نقشه ای برای اکتشاف در نقطه 2 نوسان یا Libration بپردازند، نقطه ای برابر نقطه لاگرانژ که ویژه زمین و ماه بوده و نیروی گرانش ماه و زمین در این نقطه به حالت تعادل رسیده است، از این رو کمابیش امکان متوقف کردن یک فضاپیما در این نقطه وجود دارد. بر اساس گزارش اسپیس، از چنین نقطه ای انسانها می توانند ماموریتهای روباتیک از راه دوری را بر روی بخشی از ماه که کمتر شناخته شده است انجام دهند و در عین حال شرایط سکونت طولانی مدت در فضا را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

 

 

عینك‌ حاوی نمایشگر داخلی به زودی به بازار می‌آید

 

 


گوگل قصد دارد به زودی از عینك فناوری پیشرفته خود كه از یك نمایشگر داخلی برخوردار است رونمایی كرده و راه ورود آن را به بازار هموار كند. این عینك‌های نمایشگر سر بالا در ماههای اخیر در آزمایشگاه سری گوگل ایكس این شركت در حال ساخت بوده و به ادعای منابع نزدیك، نمونه پیش‌ساخت آن شبیه به هدست MP3 پلیر Oakley است.

این عینك كه از دوربین و سیستم عامل آندروید برخوردار است به زودی وارد بازار خواهد شد. دوربینهای روی این عینك به جمع‌آوری اطلاعات پرداخته و می‌تواند به ایجاد برنامه‌های كاربردی واقعیت افزوده كمك كند. نمایشگر سربالای عینك تنها بر روی یك چشم و در یك سو قرار دارد.

ماه گذشته، ‌گزارش‌های خبری حاكی از استخدام ریچارد دووال، متخصص محاسبات پوششی موسسه فناوری ماساچوست توسط گوگل بودند كه رساله دكتری خود را در زمینه عینكهای حافظه ارائه كرده است. تاكنون ایده نمایشگرهای قابل پوشش توسط شركت‌هایی مانند موتورولا به نمایش درآمده، از این رو این فناوری خیلی دور از واقعیت نیست.

این عینك از یك نسخه آندروید گوگل برخوردار است. این خبر با گزارش‌های پیشین روزنامه نیویورك تایمز در مورد هدف گوگل در انتقال سیستم عامل معروف گوشی خود به رایانه‌های قابل پوشش، پیوند نزدیكی دارد. در این عینك، صفحه جست‌وجوگر آندروید گوگل كه اكنون از جی‌پی‌اس برای شناسایی نزدیكترین پاسخ‌ها به جست‌وجوی مورد نظر استفاده می‌كند از قدرت بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

 

اسپری بر روی پوست ReCell

 

 


برای التیام یک سوختگی بدخیم، نیاز به یک پوست جدید است ولی این پوست جدید باید از جایی بیاید. اسپری روی پوست ReCell، موجب می‌شود تا سلول‌ها سریع‌تر رشد کنند. جراحان، نمونه‌ای سالم از فرد مورد درمان را می‌گیرند و جایگزین تعلیق مایع ReCell می‌کنند. پس از بیست دقیقه، سلول‌ها به قدری رشد می‌کنند که می‌توان آن‌ها را روی ناحیه‌ای با مساحت ۸۰ برابر ناحیه‌ی نمونه‌گیری شده، اسپری کرد. قیمت: هرکیت، ۱۲۰۰ دلار

 

 

میز کار متفاوت: قفل نامریی و کلید مغناطیسی

 

 


چگونه درب یک کشو باز می کنید وقتی حتی جای قفل آن را نمی بینید؟ این ایده جذابی است که قفل مخفی Quirky با نصب آسان اش برای شما فراهم می کند. قفلی که به کشوی میز تحریر شما متصل می شود اما در عمل مشخص نیست که یک فقل پشت کشو قرار گرفته است. ضمن اینکه نکته جالب تر اینجا است که برای باز کردن کشو، باید از محل قرار گیری قفل هم مطلع بود.

این قفل مخفی به راحتی در درون کشو پیچ شده و دور از چشم دیگران در گوشه ای از آن جاخوش میکند، برای باز کردن آن به کلید مغناطیسی مخصوص آن احتیاج دارید البته شما میتوانید این قفل را به صورت موقت و با نوار چسب مخصوص آن در کشوی خود نصب کنید. بهتر است دیگران را از داشتن این قفل مطلع نکنید، تا راز شما برملا نشود و بتوانید مانند یک ساحر، کشوی بدون قفل خود را باز کنید. البته کاملا مشخص است که این روش کاملا امنی به حساب نمی آید.

این کلید مغناطیسی روی چوبی با ضخامت مشخص کار میکند و حتما میتوانید حدس بزنید اگر کسی از وجود این قفل خبردار شود دیگر امنیت چندانی برایتان وجود نخواهد داشت. اما این محصول برای گیک هایی که دوست دارند یک میز تحریر با قفل هایی متفاوت داشته باشند کاملا جذاب و عالی است. البته هنوز از زمان به بازار آمدن و قیمت آن خبری در دست نیست. شما مایل هستید که این راز بزرگ را در کشوی میز خود قرار دهید؟ 

 

 

معرفی دوربین فوق العاده کوچک Superheadz Clap

 

 


این روز ها بیشتر تلفن های همراه دارای یک دوربین هستند هر چند که کیفیت آن بالا نباشد، می توان خیلی اوقات از آن به جای یک دوربین دیجیتال با کیفیت استفاده کرد به خصوص اگر از آن دسته از افرادی باشید که همیشه به دنبال شکار صحنه های جالب و فیلم برداری از رخداد های جالب هستند. اما Superheadz Clap Camera که یک دوربین دیجیتالی کوچک می باشد و امکانات بیشتری را نسبت به تلفن های همراه در اختیار شما قرار می دهد که شاید شما را راضی کند تا از آن استفاده کنید.

خیلی از تلفن های همراه دکمه های کنترل کننده ی مناسبی برای عکس برداری ندارند و هنگام استفاده از دکمه ی شاتر یا زوم باعث لرزش در عکس برداری و در نهایت پایین آوردن کیفیت عکس می شود اما این دوربین کوچک دارای دکمه های مناسب و راحت برای عکس برداری و فیلم برداری می باشد کیفیت عکس برداری آن 2 مگاپیکسل و 720 * 480 رزولوشن فیلم برداری می باشد که برای بعضی از عکس ها کافی به نظر می رسد. برتری دیگر این دوربین نسبت به دوربین تلفن همراه کوچک بودن اندازه ی آن می باشد بعضی اوقات نیاز است که کسی نفهمد شما در حال عکس برداری یا فیلم برداری هستید در این مواقع با استفاده از این دوربین کوچک می توانید به عکس برداری بپردازید.

 

در داخل این دوربین یک مموری کارت microSD قرار دارد که هر وقت ظرفیت آن پر شد می توانید به راحتی آن را به درگاه usb کامپیوتر وصل کنید و اطلاعات آن را خارج کنید قیمت این دوربین 50 دلار می باشد که برای یک دوربین معمولی مناسب است اما اگر به دنبال گرفتن عکس های حرفه ای تری هستید بهتر است از یک دوربین دیجیتال حرفه ای استفاده کنید.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
استفاده از تمامی مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است و نیازی برای عضویت ندارد. البته میتوانید در خبرنامه عضو شوید تا در صورت وجود پیام ضروری به شما اطلاع داده شود. در پایان امیدواریم در نظر سنجی سایت شرکت نمایید و نیز ممنونیم از اینکه ما را با دادن گوگل پلاس شاد میکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد مطالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 531
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 29
  • باردید دیروز : 161
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 485
  • بازدید ماه : 987
  • بازدید سال : 4,700
  • بازدید کلی : 41,921
  • کدهای اختصاصی
    پیش از هر چیز این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که با وجود تجربه ی سنگین و فراموش نشدنی شکست عشق همچنان حرمت عشق، این حس مقدس ، را نگه داشته و به آن ارج می نهند...به قول گفتنی هروقت خواستیم به یکی دل ببندیم، ازمون شارژ ایرانسل خواست!...