loading...
دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!...
horieh بازدید : 70 نظرات (0)
چاپگر خورشیدی

 


در کودکی یکی از تفریحات نسبتا سالم این بود که با کمک نور آفتاب و زره بین کاغذ را می سوزاندیم، اما امروز از همین بازی کودکانه ایده ای جالب و کاربردی خلق شده است که دوستار جیب شما و محیط زیست است.


 


در این پرینتر هیچ گونه جوهر و کارتریج ( cartridge ) استفاده نمی شود و فقط از انرژی خورشیدی برای چاپ روی کاغذ استفاده می شود و هزینه چاپ بسیار پائین است.


 


تقریبا در ۷۰ درصد پرینت های ما زمینه سفید همراه با جوهر مشکی استفاده می شود و در واقع بیشتر استفاده ما از یک پرینتر چاپ متون ساده به صورت سیاه و سفید است.


 


در این ایده انرژی خورشیدی توسط سلول های خورشیدی روی دستگاه دریافت و به انرژی الکتریکی تبدیل می شود سپس با استفاده از گرما عمل سوزاندن بروی کاغذ انجام می شود، البته این گرما به شکلی است که کاغذ از بین نرود و فقط تیره شود. طراحان این ایده Hosung Jung،Junsang Kim،Seungin Lee و Yonggu Do می باشند.

 

تولید برق از حرکت خودرو ها در بزرگراه

 


تولید انرژی پاک یکی از دغدغه های عصر ما می باشد، همانگونه که می دانید مصرف برق روز به روز افزایش پیدا می کند و استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید انرژی الکتریکی علاوه بر هزینه های بالای آن خطری جدی برای محیط زیست محسوب می شود. این طرح معرف ایده ای برای تولید انرژی الکتریکی از حرکت خودرو ها در بزرگراه است.


 


این ایده می خواهد از حرکت سریع ماشین ها در بزرگراه و ایجاد یک میدان مقناطیسی انرژی برق تولید کند. برای این کار باید آهنربای مخصوص در زیر خودرو نصب شود و ریل های الکتریکی هم در کف اوتوبان ها قرار بگیرند سپس از میدان مقناطیسی که بوسلبه خودرو در حال حرکت در ابن ریل ها بوجود می آید انرژی الکتریکی تولید خواهد شد.


 


ساختار تولید الکتریسیته در این طرح به این شکل است که با حرکت یک آهنربا در یک سیم پیج و میدان مقناطیسی انرژی الکتریسیته تولید می شود و این عمل در ریل ها صورت می گیرد، این آهنربا ها بوسیله آهنربایی که در زیر خودرو نصب شده به حرکت در می آید.


 


طراحی ریل های تولید الکتریسیته به شکلی است که می تواند پیچ و خم های جاده را هم پوشش بدهد. از این انرژی تولید شده می توان برای تامین برق ایستگاه های شارژ خودرو های برقی هم استفاده کرد و یک چرخه کامل برای استفاده از خودرو های برقی ایجاد نمود. نام این ایده Magneter و طراح آن Fang-Chun Tsai است.

 

اسکنر همراه

 


حتما سر و کار همه ما روزی به اسکنر افتاده است و یا حداقل خواهد افتاد، ذخیره تصویری از صفحات یک کتاب، مجله و … با اسکنر های متداول کمی دشوار است خصوصا وقتی کتاب قدیمی باشد و یا تعداد صفحات آن زیاد باشد، نکته مهمتر از همه این که اسکنر های معمول را نمی توان همراه خود حمل کرد. این ایده یک اسکنر قابل حمل است که اسکن کردن تصاویر را دلپذیرتر کرده است.


 


در این ایده بر خلاف اسکنر های متداول که کتاب را روی اسکنر قرار می دهیم، کافی است صفحه شفاف اسکنر را روی صفحه مورد نظر قرار دهیم و کلید اسکن را بزنیم. تصویر اسکن شده در صفحه نمایشگر اسکنر قابل مشاهده است، اگر از نتیجه کار راضی نشده اید می توانید دوباره امتحان کنید.


 


اسکنر توسط پورت USB به رایانه متصل می شود و میتوانید تصاویر اسکن شده را به رایانه انتقال بدهید. این ایده Scan Board نام دارد و توسط Jo Jae-hwan و Shin Se-hwa طراحی شده است.

 


میلیون ها کیبورد در یکی

 


تحول در دنیای فناوری اطلاعات ثانیه به ثانیه اتفاق می افتد و حالا نوبت به کیبورد با همان صفحه کلید رسیده است. با دیدن این ایده متوجه می شویم که صفحه کلید های ما چقدر بی روح و یکنواحت هستند و نیاز مبرمی به این ایده پیدا خواهیم کرد !


 


با این وسیله می توانیم کلید های روی صفحه کلید را برنامه ریزی و آنها را به شکل دلخواه خود در بیاوریم، این امکان را داریم که تصویر روی کلید را طبق سلیقه و نیاز ( هر روز ! ) عوض کنیم ؛ جالب تر این است که می شود از تصاویر متحرک نیز برای اینکار استفاده کرد.


 


برای این صفحه کلید می توانیم حالت های مختلفی را تنظیم کنیم و در واقع محیط های گوناگونی را تعریف کنیم که با تعویض آنها شکل کلید ها تغییر کند مثلا برای زبان های مختلف حروف الفبا تغییر کند و یا برای کار با هر نرم افزار و میانبرهای آن، کلید ها را به شکل دلخواه و کاربردی تر درست کنیم.


 


در این کیبورد یک صفحه نمایش هم قرار دارد که می تواند اطلاعات مورد نظر شما را روی صفحه کلید نمایش دهد، برای مثال عکس های مورد علاقه شما، موسیقی در حال پخش، وضعیت آب و هوا و یا تیتر آخرین اخبار روز و … این ایده توسط Art Lebedev Studio طراحی شده است.


روباتی که رنگین کمان نقاشی می‌کند

 


تماشای رنگین کمان حس خوب و زیبایی است و بسیاری عاشق رنگین کمان هستند اما همیشه لازم نیست منتظر یک بارندگی بود تا پس از آن شاهد رنگین کمان بود با روبات نقاش رنگین کمان خودتان می‌توانید رنگین کمان بکشید. یک هنرمند سوئدی با کمی خلاقیت و با ابزاری ابتدایی و ساده توانسته است روباتی بسازد که با آن بر روی دیوار نقش رنگین کمان بزند.


 


مکانیزم این دستگاه که به یک دوچرخه متصل شده تا حمل و نقل آن آسان شود ساده است و اسپری‌های رنگ در ابتدای یک میله تعبیه شده‌اند. با Robo-Rainbow شما هم طرح‌های گرافیتی رنگین کمان بزنید.


ساخت شیشه نامرئی در ژاپن

 

 


شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک شیشه تمیز و بدون لک و بازتاب نور را با فضای خالی اشتباه گرفته باشید و به آن برخورد کرده باشید. همانطور که می دانید بخش اعظم نور از شیشه عبور می کند و به علت بازتاب اندک نور به چشم شما می توانید شیشه را ببینید مخصوصاٌ وقتی شیشه لک داشته باشد. به تازگی شرکت Nippon Electric Glass در ژاپن شیشه ای به نام شیشه نامرئی را در نمایشگاه FDP به نمایش گذاشته است که تشخیص آنها برای چشم بسیار سخت تر از شیشه های عادی است.

این شرکت توانسته است با قرار دادن دو لایه ضد انعکاس در جلو و پشت این شیشه بازتاب نور از سطح شیشه را به حداقل برساند. برای روشن تر شدن موضوع خوب است بدانید در یک شیشه معمولی حدود 92 درصد نور از شیشه گذشته و 8 درصد باقیمانده منعکس می شود اما در شیشه های نامرئی جدید حدود 99.5 درصد از نور از شیشه می گذرد و بنابراین تنها نیم درصد از نور تابیده شده منعکس می شود و در نتیجه نور بسیار کمی از شیشه به چشم بیننده رسیده و تشخیص وجود شیشه بسیار مشکل خواهد شد.

این نوع شیشه که در کنار شیشه معمولی در نمایشگاه بین المللی FDP در ژاپن در معرض نمایش گذاشته شده است بازدیدکنندگان را به حیرت واداشته است به طوری که بعضی از آنها دقایقی طولانی به این شیشه ها خیره می شوند. کاربرد شیشه های نامرئی بیشتر در به نمایش گذاشتن اشیا مثل ویترین مغازه ها و همچنین موزه ها می باشد که به علت روشن بودن چراغهای زیاد بازتاب نور از سطح شیشه زیاد است. هنوز اطلاعاتی درباره زمان عرضه انبوه این شیشه ها به بازار در دسترس نیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
استفاده از تمامی مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است و نیازی برای عضویت ندارد. البته میتوانید در خبرنامه عضو شوید تا در صورت وجود پیام ضروری به شما اطلاع داده شود. در پایان امیدواریم در نظر سنجی سایت شرکت نمایید و نیز ممنونیم از اینکه ما را با دادن گوگل پلاس شاد میکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد مطالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 531
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 49
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 111
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 406
  • بازدید ماه : 908
  • بازدید سال : 4,621
  • بازدید کلی : 41,842
  • کدهای اختصاصی
    پیش از هر چیز این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که با وجود تجربه ی سنگین و فراموش نشدنی شکست عشق همچنان حرمت عشق، این حس مقدس ، را نگه داشته و به آن ارج می نهند...به قول گفتنی هروقت خواستیم به یکی دل ببندیم، ازمون شارژ ایرانسل خواست!...