loading...
دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!...
horieh بازدید : 53 نظرات (0)

گوگل در مورد شما چه فکری می کند

همه کسانی که با اینترنت سروکار دارند حداقل یکبار در روز به گوگل سر می زنند و از موتور جستجوی آن استفاده می کنند و این باعث می شود گوگل اطلاعات ارزشمندی در مورد شخصیت آنها بدست بیاورد. 
اگر می خواهید بدانید گوگل در مورد شما چه فکر می کند این متن را از دست ندهید :)

این داستان از کجا آب می خورد ؟

گوگل هم مانند بسیاری از دیگر وب سایت های دنیا از طریق سیستم تبلیغات درآمد دارد و با نمایش تبلیغات متنی در گوشه و کنار سرویس هایش پول خوبی به جیب میزند، اما گوگل همیشه می خواهد بهترین باشد پس سعی می کند با شناخت علاقه مندی های شما تبلیغات را هدفمند و مرتبط به شما نشان دهد و شانس کلیک و دیدن آن تبلیغ بیشتر شود.

خود گوگل می گوید بسیاری از مدیران سایت ها و وبلاگ ها دوست دارند از سرویس نمایش تبلیغات گوگل استفاده کنند و برای اینکه شما تبلیغاتی مرتبط با علاقه مندی های خود ببینید می توانید تنظیماتی را به صورت دستی (برای تبلیغاتی که می بینید) انجام دهید و علاقه مندی های خود را انتخاب کنید.

چطور ممکن است ؟

این سرویس از طریق یک کوکی که اطلاعات را هنگام استفاده از سرویس های گوگل در مرورگر شما ذخیره می کند، کار می کند و این بدان معنی است که این اطلاعات بروی مرورگر و رایانه ای که هم اکنون از آن استفاده می کنید در دسترس است و شما باید کمی در گوگل چرخ زده باشید، البته این برای کاربرانی است که حساب کاربری گوگل (Google Account) ندارند و یا وارد حساب کاربری خود نشده اند چون گوگل اطلاعات بسیار تکمیل تری نسبت به کاربران خود دارد کافی است به Google History خود سری بزنید.

گوگل حدس میزند شما چه جنسیتی دارید و در چه رنج سنی هستید و مهمتر از آن علاقه مندی های شما چیست.

آیا راهی برای فرار از دست گوگل هست ؟

شما می توانید در تنظیمات مربوط به ثبت و ضبط فعالبت های خود، گوگل را از نگه داشتن این اطلاعات منع کنید و یا با استفاده از حالت حفاظت شده (private browsing) مرورگر خود را در امان نگه دارید.


تهیه اسپری آبمیوه !

در مصرف میوه و سبزیجات یک اصل وجود دارد که هر چه تازه تر بهتر، با این ایده تازه ترین آبمیوه دنیا را به سادگی خواهیم داشت.

خوردن آبمیوه تازه گرچه بسیار لذت بخش است اما تهیه آن حوصله و مشقت بسیاری طلب می کند ! بله فقط گرفتن آب میوه مهم نیست جمع و جور کردن ظروف و وسایل مورد استفاده برای تهیه یک آبمیوه ساده کار را انقدر سخت می کند که اکثر ما دنبال آن نمی رویم.

در این ایده با استفاده از یک وسیله بسیار کوچک می توانیم آبمیوه تازه را به صورت اسپری داشته باشیم و اینکار به سادگی هر چه تمام تر امکان پذیر خواهد بود، کافی است مقداری از سر میوه را جدا کنیم و سپس دستگاه را به صورت یک پیچ داخل میوه قرار دهیم (بپیچانیم)، این وسیله برای مرکباتی نظیر لیمو ترش، پرتقال، نارنج و … بسیار کاربردی است.


این ایده در دو اندازه بلند و کوتاه برای میوه های بزرگ و کوچک طراحی شده است، با استفاده از این وسیله از هدر رفتن ویتامین ها و اکسیداسیون میوه تا حد زیادی جلوگیری می شود.


فناوری پول ساز: ثروتمند ترین های آمریکا

در جدیدترین رده بنده سالیانه Forbes برای ثروتمندترین افراد آمریکا، نام بیل گیتس برای نوزدهمین سال متوالی در رده اول قرار دارد. این لیست شامل نام ۴۰۰ نفر از ثروتمند ترین افراد آمریکا است و بیل گیتس ۵۶ ساله امسال هم با ثروتی ۶۶ میلیارد دلاری در صدر آن قرار گرفته است. ضمن اینکه این لیست نشان می دهد ثروت آقای گیتس نسبت به سال گذشته حدود ۷ میلیارد دلار بیشتر شده.

مدیر عامل شرکت اوراکل لری الیسون هم رتبه سوم لیست را با ثروت ۴۱ میلیارد دلاری به خود اختصاص داده است. مدیر عامل آمازون، جف بزوس هم در رتبه ۱۱ لیست است و مدیران گوگل یعنی سرگئی برین و لری پیج هم در مقام ۱۲ و ۱۳ هستند.

مدیرعامل فعلی مایکروسافت، استیو بالمر با ثروت ۱۵.۹ میلیارد دلاری اش در رتبه ۱۹ قرار دارد و پاول آلن از دیگر موسسان مایکروسافت در مقام ۲۰ جدول است. نکته جالب دیگر این لیست، سقوط مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک است. او سال گذشته در رتبه ۱۱ لیست قرار داشت در حالی که امسال در رده ۳۶ است با ثروتی ۹.۴ میلیارد دلاری.


ارایه نخستین کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی توسط لکسار

گاهی اوقات فناوری آنقدر سریع پیشرفت می کند که نمی توانیم به چشم هایمان اعتماد کنیم. این حافظه ۲۵۶ گیگابایتی اس دی هم جزو چیزهایی است که این حس را در ما به وجود می آورد.

شرکت لکسار تا چند روز دیگر نخستین کارت حافظه ۲۵۶ گیگابایتی اش را وارد بازار می کند تا عکاس ها و فیلم برداران بتوانند با خیال راحت به ثبت دیجیتالی کارهایشان بپردازند. این حافظه که از نوع SDXC است سرعت بالایی هم دارد. سرعت خواندن اطلاعات معادل ۶۰ مگابایت در ثانیه است. البته به خاطر ظرفیت فوق العاده بالای این کارت، برای کپی کردن تمام اطلاعات از روی آن به ۸۰ دقیقه زمان نیاز دارید.

این کارت حافظه از اواخر مهرماه با قیمت ۹۰۰ دلار وارد بازار خواهد شد. فعلا بسیار گران است اما می دانید که با گذشت زمان قیمت اش کاهش چشمگیری خواهد داشت.

جالب است بدانید که هنوز جای زیادی برای رشد این فناوری وجود دارد. شرکت سازنده می گوید حافظه های SDXC می توانند تا ۲ ترابایت اطلاعات را در خودشان ذخیره کنند و فقط به زمان نیاز است تا به آنجا برسیم. تازه بعد از آن هم روش های جدید تری از راه می رسند و ماجرا ادامه دارد…



تکه ای شیشه با قابلیت نگهداری اطلاعات تا ابد

اطلاعات هم مانند هر چیز دیگر، سرانجام می میرند. موسیقی های تان، فیلم های تان، اسناد و مدارک تان، فایل های مهم تان، کامپیوترتان. شما از هیچ یک توقع ندارید تا ابد زنده بمانند… اما شاید آرزوی چنین چیزی را در سر داشته باشید.

هیتاچی با دستیابی به تکنولوژی جدیدی، یک صفحه شیشه ای کوارتز تولید نموده و ادعا می کند می تواند اطلاعات و داده ها را تا ابد در آن ذخیره و حفظ کند. سی دی و هارد دیسک ها معمولا تنها چند دهه محدود یا حداکثر یک قرن عمر می کنند، اما این شیشه کوارتز می تواند "درجه حرارت های بینهایت زیاد را تاب آورده و در برابر شرایط محیطی غیرقابل تصوری ایستادگی کند. تقریبا تا ابد."

این محصول تازه چگونه عمل می کند؟ اطلاعات به صورت باینری (صفر و یک) توسط نقطه و فرورفتگی هایی در وسط یک لایه نازک شیشه کوارتز نگهداری می شوند. این داده ها با میکروسکوپ های نوری معمولی قابل خواندن هستند. سایت PhysOrg درباره این ابزار ذخیره سازی می گوید:

نمونه اولیه این ابزار ذخیره سازی یک شیشه ۲ سانتی متر مربعی با ضخامت ۲ میلیمتر است که از کوارتز ساخته شده است. کوارتز ماده ای بسیار استوار و بادوام است که برای ساخت جام ها و دیگر ابزارهای شیشه ای آزمایشگاهی استفاده می شود.
این چیپ بسیار مستحکم در برابر اغلب مواد شیمیایی مقاوم بوده و امواج رادیویی تاثیری بر روی آن ندارند. در خصوص دوام آن هم به همین بسنده می کنیم که می تواند دمای هزار درجه سانتی گراد را برای دو ساعت به راحتی تاب آورده و هیچ آسیبی نبیند.

در حال حاضر، ماده تولید شده (که ضد آب هم هست) دارای چهار لایه نقطه نقطه است که می تواند در هر اینچ مربع ۴۰ مگابایت اطلاعات را ذخیره کند. یعنی گنجایشی شبیه به سی دی های موسیقی امروزی. اما محققان هیتاچی معتقدند که لایه های بیشتری را هم می توانند به آن بیفزایند. ابزار ذخیره اطلاعات شیشه ای. تصورش هم سخت است که ماده ای به این شکنندگی، قویترین ابزار ذخیره اطلاعات باشد.



یک میلیارد کاربر در سرزمینی به نام فیس بوک

 

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک امروز در برنامه Today Show تلویزیون ان بی سی اعلام کرد که شبکه اجتماعی تحت مدیریت وی هم اکنون بیش یک میلیارد کاربر فعال دارد. شبکه اجتماعی که از سال ۲۰۰۴ در یک خوابگاه دانشجویی آغاز به کار کرد، ساعت 12:45 روز ۱۴ سپتامبر توانسته به این عدد دست یافته و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

به گفته NBC این عدد شامل کاربران تقلبی یا ربات های اینترنتی نیست و تنها در بر دارنده افرادی است که اکانت حقیقی داشته و به صورت ماهیانه به این سایت سر می زنند. اگر فیسبوک یک کشور بود، اکنون می توانستیم آن را سومین کشور پرجمعیت دنیا تلقی کنیم که پس از چین 1.34 میلیارد نفری و هند 1.2 میلیارد نفری ایستاده است.

در یادداشتی برای اتاق خبر آنلاین فیسبوک، مارک زاکربرگ نوشته است:‌ "هم اکنون، بیش از یک میلیارد نفر به صورت ماهیانه مشغول استفاده از فیسبوک هستند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید: از شما متشکرم که به من و تیم کوچکم این افتخار را دادید تا در خدمت تان باشیم. کمک به یک میلیارد نفر برای ارتباط با یکدیگر، شگفت انگیز بوده و بدون تعارف و تواضع، کاری است که بیش از هر چیز دیگری در زندگی ام به آن افتخار می کنم. "

بد نیست به این مناسب، نگاهی هم به آمار جالب منتشره توسط فیسبوک داشته باشیم:

- فیسبوک تاکنون 1.18 تریلیون Like داشته است.
- 140.4 میلیارد ارتباط دوستی در این شبکه برقرار است.
- تاکنون 265 میلیارد عکس در فیسبوک آپلود شده و 219 میلیارد عکس به اشتراک گذاشته شده اند.
- تاکنون ۱۷ میلیارد ثبت موقعیت (location check-ins) صورت گرفته است.
- از سپتامبر ۲۰۱۱ تاکنون، 62.2 میلیون آهنگ به اشتراک گذاشته شده و ۲۲ میلیارد بار گوش داده شده اند.

فیسبوک می گوید میانگین سنی کاربران این شبکه اجتماعی ۲۲ سال است. هنگامی که در ژولای ۲۰۱۰ این شبکه رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال را به نام خود ثبت کرد، میانگین سنی کاربران ۲۳ سال بود و جالب ترین بخش قضیه اینکه ۶۰۰ میلیون نفر از کاربران فعال (یک میلیاردی) فیسبوک، با استفاده از تلفن های همراه هوشمند از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
استفاده از تمامی مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است و نیازی برای عضویت ندارد. البته میتوانید در خبرنامه عضو شوید تا در صورت وجود پیام ضروری به شما اطلاع داده شود. در پایان امیدواریم در نظر سنجی سایت شرکت نمایید و نیز ممنونیم از اینکه ما را با دادن گوگل پلاس شاد میکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد مطالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 531
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 161
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 504
  • بازدید ماه : 1,006
  • بازدید سال : 4,719
  • بازدید کلی : 41,940
  • کدهای اختصاصی
    پیش از هر چیز این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که با وجود تجربه ی سنگین و فراموش نشدنی شکست عشق همچنان حرمت عشق، این حس مقدس ، را نگه داشته و به آن ارج می نهند...به قول گفتنی هروقت خواستیم به یکی دل ببندیم، ازمون شارژ ایرانسل خواست!...