loading...
دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!...
horieh بازدید : 48 نظرات (0)
عینکی برای لذت ناشنوایان از سینما

 

 

در تلویزیون منزل یا کامپیوتر شخصی هرگاه که بخواهید می توانید زیرنویس فیلم ها را روشن و خاموش کنید. اما درون سینما چه؟ تا به حال فکر کرده اید که آیا یک فرد ناشنوا حقوقی برای لذت بردن از محیط سینما دارد یا خیر ؟

محققین آزمایشگاه سونی در انگلستان، عینکی را طراحی کرده اند که امکان حضور ناشنوایان در سینما را فراهم می آورد. این عینک جالب پس از شناسایی مشخصات فیلم، زیرنویس مربوطه را در پایین شیشه قرار میدهد و فرد ناشنوا همزمان با تماشای فیلم، زیرنویس را در پایین آن مشاهده میکند.

به نظر می رسد که این تنها شروع کار باشد، چرا که این عینک پتانسیل های بسیار بیشتری دارد. برای مثال با اضافه شدن زیرنویس هایی با زبان های مختلف، توریست هایی که در کشور میزبان به سینما می روند و تسلط کافی روی زبان محلی ندارند هم می توانند از فیلم های اکران شده لذت ببرند. و یا نقشۀ راه ها می تواند بر روی این عینک ظاهر شود تا راننده بدون اینکه چشم از جاده بردارد، مسیر درست برای حرکت را تشخیص دهد. سونی گفته است که این عینک از سال آینده در بریتانیا توزیع شده و پس از آن کم کم به سایر کشور ها نیز گسترش داده می شود. 

 

 


نوار کاستی که USB می‌خورد

 

 

فکر می‌کنم اغلبا این نوار کاست‌های قدیمی را یادشان باشد. بعد از دوران صفحه‌های گرامافون‌ و قبل از ورود CD ها این نوار کاست‌های قدیمی برای خیلی از افراد خاطرات بی‌برگشتی ثبت کرده‌اند. با آمدن واکمن‌ نوار کاست‌ها در تمام دنیا به شدت مورد توجه قرار گرفتند، نوارهایی که چندین بار روی آنها ضبط می‌کردیم آنها را به دوستان امانت می‌دادیم و مواردی از این قبیل.

با اختراع زیر می‌شود کمی به عقب برگردیم. این وسیله یک پلیر است که طراحی آن شبیه سازی شده از نوار کاست‌ می‌باشد و همزمان ۳ وسیله‌ی USB برای پخش موسیقی می‌توانند به آن متصل شوند و یادآور خاطرات گذشته باشند.

 

 






 


 

مکان نمای کلاسیک برای تبلت

 

 

اگر شما هم برای کار با تبلت ها به تنوع نیاز دارید میتوانید به این قلم های جدید نگاهی بیندازید. قلم های کلاسیک طراحی شده برای شما تداعی کننده ی مکان نمای موس است که احتمالا همیشه از آن استفاده میکنید.

با این قلم (Stylus) جدبد میتوانید لذت در دست گرفتن مکان نما یی را تجربه کنید که همیشه در پشت مانیتور دیده اید و با آن کار کرده اید. تبلت ها شما را به رویایتان نزدیک کرده اند. حالا شما یک مکان نمای واقعی روی تبلت تان دارید. این قلم زیبا و فریبنده در دوشکل به بازار عرضه شده است.

یکی از آنها به شکل مکان نمای موس طراحی شده و دیگری درست مانند انگشت اشاره ای است که در حال لمس کردن صفحه است. کاربرد آنها درست مانند دیگر مدل های موجود است. آنها دارای یک نوک مخصوص هستند که به بالاتر رفتن دقتشان کمک میکند.

با استفاده از این نوع قلم حرکت کردن و نقاشی روی تبلت ها آسان تر میشود، همچنین قابلیت مغناطیسی موجود در آنها شما را قادر می سازد که آنها را به کناره تبلت بچسبانید تا گم نشوند. برخلاف عقیده ی استیو جابز که قابلیت لمسی بودن تبلت را به استفاده از قلم ها ترجیح میداد، آنها کار را برای برخی نرم افزارهای نقاشی ساده تر و لذت بخش تر می کنند. هر دو مدل با قیمت 13 دلار به فروش میرسند. 

 

 

مواظب سرتان باشید، به زودی یک ماهواره ۶.۵ تنی به زمین می افتد 

 

 

مدار زمین امروزه تبدیل به زمین بایری پر از زباله های فضایی شده است. تقریبا ۲۰۰ هزار قطعه به درد نخور ۴ اینچی و بزرگتر در بالای جو زمین دور سر ما می چرخند. البته این زباله ها همیشه در فضا باقی نمی مانند و برخی اوقات به زمین سقوط می کنند. حالا نوبت به یکی از آشغال های فضایی شش و نیم تنی رسیده است که به زمین بازگردد.

این زباله گنده، ماهواره تحقیقات بالای جو (UARS) است که بخشی از تجهیزات ماموریت شاتل فضایی جهت اندازه گیری مواد شیمیایی در سطوح مختلف اتمسفر بوده است. این ماهواره حدود ۴.۶ متر قطر داشته و به بیش از ۱۰ ابزار علمی مجهز است. UARS از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵ در خدمت ناسا بوده است، اما از آن زمان بیهوده رها شده و در فضا می چرخد.

حالا این ماه رو آسمانی تصمیم گرفته که طی چند ماه آینده هبوط به زمین را آغاز کرده و دوباره به مامن خویش باز گردد. البته بسیاری از بخش های این ماهواره هنگام ورود به جو می سوزند و از بین می روند، برخی قسمت ها هم احتمالا خرد شده و جداگانه سقوط می کنند. ناسا فعلا محل سقوط احتمالی این ماهواره را هم نمی داند. ممکن است در اقیانوس بیافتد یا میان یک منطقه شهری پایین بیاید. خلاصه مواظب باشید یکهو ماهواره ای روی سرتان نیافتد!

البته نگران نباشید، ناسا می گوید احتمال زخمی شدن بر اثر سقوط زباله های فضایی بسیار کم است. در تاریخ ۶۰ ساله پرواز به فضا، تا کنون هیچ گزارش مجروحیت یا نشانه های آسیب جدی بر اثر سقوط زباله فضایی مشاهده نشده است.

 

 


کریپتون S3، لیزری با قابلیت کور کردن چشم فضانوردان

 

 

و در صورت عدم رعایت ایمنی، چشم خودتان! شرکت Wicked Laser به تازگی نورانی ترین لیزر جهان را با نام S3 Krypton Laser، در رکورد های گینس به ثبت رسانده است. لیزری که می تواند در حد یک سلاح مخرب باشد. این گجت، با 86 میلیون لوکس نور تولیدی خود، بردی برابر 137 کیلومتر دارد. یعنی اگر آن را به آسمان بگیرید، تا لبه اتمسفر زمین پیش خواهد رفت.

روشنایی این لیزر حدودا 8000 برابر روشنایی خورشید است و هنگام استفاده از آن حتما باید عینک ایمنی به چشم داشته باشید. عینک مخصوصی که همراه لیزر ارائه می شود. سنسور ها و میکروپروسسور های این لیزر هم مسئول اند؛ شرایط را طوری تنظیم کنند که هنگام در دست گرفتن بدنه آلومینیومی S3، دستتان نسوزد.

 

بالاترین مدل این لیزر با قیمتی 1000 دلاری در دسترس خواهد بود. اما قیمت مدل های پایین تر آن از 300 دلار شروع می شود. نمی توان تصور کرد که لیزری با این میزان نور و برد، چه کاربرد هایی می تواند داشته باشد. شاید یک پرزنتیشن زیبا روی کوه! کافی است یکی از این لیزر ها را به دست آورده و هر نقطه ای را از یک قدمیتان گرفته تا فاصله 137 کیلومتری روشن کنید. فقط مواظب چشمان انسان های بی گناه هم باشید! 
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
استفاده از تمامی مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است و نیازی برای عضویت ندارد. البته میتوانید در خبرنامه عضو شوید تا در صورت وجود پیام ضروری به شما اطلاع داده شود. در پایان امیدواریم در نظر سنجی سایت شرکت نمایید و نیز ممنونیم از اینکه ما را با دادن گوگل پلاس شاد میکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد مطالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 531
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 48
  • آی پی دیروز : 48
  • بازدید امروز : 100
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 395
  • بازدید ماه : 897
  • بازدید سال : 4,610
  • بازدید کلی : 41,831
  • کدهای اختصاصی
    پیش از هر چیز این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که با وجود تجربه ی سنگین و فراموش نشدنی شکست عشق همچنان حرمت عشق، این حس مقدس ، را نگه داشته و به آن ارج می نهند...به قول گفتنی هروقت خواستیم به یکی دل ببندیم، ازمون شارژ ایرانسل خواست!...