loading...
دیـدیـن؟ یـا ایـنـکـه شـنـیـدیـن؟!...
horieh بازدید : 39 نظرات (0)
دوربین، نور، تلفن هوشمند... یک آزمایشگاه پزشکی کامل

 

 

روی نیمکت پارک نشسته اید و احساس می کنید کمی ناخوش هستید، دوستتان تلفن هوشمندش را از جیب در می آورد قاب کوچکی به آن وصل می کند و آن را روی پوست شما می گیرد..."اوه! قند خونت افتاده! " این صحنه ای از یک فیلم نیست. بلکه اتفاقی است که همین روزها در حال محقق شدن است.

گروهی از دانشمندان دانشگاه Northeastern آمریکا روشی را برای تشخیص برخی مولکولهای بدن بوسیله آیفون ابداع کرده اند که در آن تنها نیاز به یک قاب مخصوص و کمی رنگدانه است.

این قاب مخصوص که بر روی آیفون سوار می شود، شامل منبع نور، فیلتر نور و لنز است. قبل از اندازه گیری، رنگدانه های خاصی که قابلیت اتصال به مولکولهای ویژه (مثلا قند خون) را دارند، به مقدار بسیار جزیی زیر پوست فرد وارد می شوند. یک راه وارد کردن این رنگدانه ها استفاده از یک تاتوی کوچک است تا در یک نقطه رنگدانه های مخصوص وجود داشته باشد.

این رنگدانه ها به مولکولهای هدف متصل میشوند و در اثر این اتصال بار الکتریکی مواد تغییر می کند که در تابش پرتو نور ویژه باعث درخشش فلورسانت میشود. میزان درخشش نشان دهنده میزان اتصال و در نتیجه سطح ماده مورد نظر در خون است. فعلا این روش برای سنجش سدیم و گلوکز (قند) خون جواب داده و پژوهشگران به فکر توسعه آن و اضافه کردن قابلیت شناسایی سایر انواع مولکولها و یونهای موجود در بدن هستند.

 

مایکروسافت مدت زمان بوت ویندوز ۸ را به نمایش گذاشت: ۲ ثانیه !!!

 

تا پیش از این از طریق منابع رسمی، مایکروسافت ۵ کلیپ ویدیویی از ویندوز ۸ جدیدترین سیستم عامل این کمپانی را به نمایش گذاشته بود.

اخیراً در ویدیویی جدید، مایکروسافت سرعت بوت (Boot Time) ویندوز ۸ را به معرض نمایش گذاشته است.

همچنانکه در این ویدئو مشاهده می شود، در مقایسه با سیستم عامل ویندوز ۷، مایکروسافت بهبود چشمگیری را در نحوه بوت شدن ویندوز ۸ و همچنین افزایش سرعت آن به وجود آورده است.

 

به گزارش وین بتا، در این فیلم که توسط "امیلی ویلسون" یکی از مدیران بخش برنامه نویسی مایکروسافت آماده شده است نشان داده می شود که یک لپ تاپ معمولی چگونه در نخستین بوت خود ویندوز ۸ را اجرا می کند. در حقیقت مدت زمانی که طول می کشد تا ویندوز ۸ بوت شود، تنها ۲ ثانیه است!!! جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به وبلاگ رسمی مایکروسافتمراجعه نمایید.

نمایش زمان با حس گرمی و سردی

ساعت مچی که در تصویر زیر مشاهده می کنید طرح یک ایده نو برای نمایش زمان است. این ساعت دارای دو مدار حلقوی برای نمایش زمان است یک حلقه ساعت و یک حلقه دقیقه را نشان می دهد و دمای این دو حلقه با هم تفاوت دارد حلقه ی نمایش ساعت گرمتر از حلقه نمایش دقیقه است.

 



 

 

تلاش برای تحقق حس لامسه در روبات ها

سنسوری شدن روبات ها کلید مهمی برای گسترش ماشین هایی با توانمندی بهتر می باشد.بینایی و شنوایی دو حس رایج بین ماشین های مکانیکی هستند.اما اینکه یک ماشین روباتیک بتواند لمس کند و یا حس لامسه داشته باشد کمک چشمگیری به علم روباتیک خواهد نمود.دراینصورت ماشین ها بهتر هدایت می شوند و عکس العمل های بهتری نسبت به محیط اطراف خود خواهند داشت.آخرین تلاش ها از سوی گروه TUM برای ساخت روبات دارای حس لامسه ادامه دارد.محققان این گروه یک صفحه ی شش گوشه طراحی کرده اند که توسط پوستی حساس به یکدیگر متصل می گردند.

این پوست مصنوعی مانند سایر پوست های روباتیک انعطاف پذیر نیست و از جسم سخت پنج سانتی متر مربعی و مداری شش گوش ساخته شده است. هر بورد کوچک شامل چهار سنسور اینفرارد که برای تشخیص هر شی که اندازه اش کمتر از یک سانتی متر است می باشد. پس روبات می تواند جسم را شناسایی کند و سپس عکس العمل لازم را انجام دهد.

همچنین این گروه تحقیقاتی برای پوست این روبات سنسورهای دما و یک شتاب سنج نیز در نظر گرفته اند.

 

خداحافظی استیو جابز از مدیر عاملی اپل

 

 

بی بی سی : شرکت کامپیوتری اپل اعلام کرده که استیو جابز، مدیرعامل معروف این شرکت، از سمت خود کنار رفته است. کامپیوترهای مکینتاش، "آی فون"، "آی پاد" و "آی پد" از محصولاتی است که استیو جابز در تولید و عرضه آنها به بازار نقش مهمی ایفا داشته و از طریق این محصولات پرطرفدار، اپل را به یکی از پرسودترین شرکت های آمریکا و دنیا تبدیل کرده است.

آقای جابز در نامه استعفای خود نوشته است: "همواره گفته ام اگر روز فرا برسد که نتوانم به وظایف و انتظاراتی که از من به عنوان مدیرعامل اپل می رود عمل کنم، خودم اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع خواهم داد. متاسفانه این روز فرا رسیده است."

اپل می گوید که آقای جابز به ریاست هیات مدیره این شرکت منصوب شده است. استیو جابز، ۵۵ ساله، که پیشتر به سرطان لوزالمعده مبتلا شده بود، از ماه ژانویه سال میلادی جاری در مرخصی بسر می برد. خبر کناره گیری مدیرعامل اپل عصر چهارشنبه پس از تعطیل شدن بازار بورس آمریکا اعلام شد و سرمایه گذاران هنوز به کنار رفتن آقای جابز واکنش نشان نداده اند.

هر سهام اپل طی روز چهارشنبه در بازار بورس نیویورک بین ۳۷۳ تا ۳۸۰ دلار خرید و فروش می شد. در نوسانات هفته های گذشته در این بازار، اپل روز سه شنبه (۱۰ اوت) موفق شد که برای چند ساعت، جای کمپانی نفتی "اکسان موبایل" را به عنوان پرارزش ترین شرکت آمریکا و جهان بگیرد. استیو جابز از بنیانگذاران اپل در سال ۱۹۷۶ بود اما در سال ۱۹۸۵ آن را ترک کرد.

 

وی در سال ۱۹۹۷ به اپل بازگشت و در سال ۲۰۰۰ بار دیگر مدیریت تمام وقت آن را به عهده گرفت. تیم کوک، یکی از مدیران ارشد اپل، روز چهارشنبه به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد. استیو جابز در اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۰۹ پس از یک مرخصی درمانی شش ماهه فعالیت های کاری خود را مجددا آغاز کرده بود. پزشکان در سال ۲۰۰۴ تشخیص دادند که آقای جابز به سرطان لوزالمعده مبتلاست.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
استفاده از تمامی مطالب سایت با ذکر منبع آزاد است و نیازی برای عضویت ندارد. البته میتوانید در خبرنامه عضو شوید تا در صورت وجود پیام ضروری به شما اطلاع داده شود. در پایان امیدواریم در نظر سنجی سایت شرکت نمایید و نیز ممنونیم از اینکه ما را با دادن گوگل پلاس شاد میکنید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظرتون در مورد مطالب چیه؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 531
  • کل نظرات : 6
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 52
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 161
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 464
  • بازدید ماه : 966
  • بازدید سال : 4,679
  • بازدید کلی : 41,900
  • کدهای اختصاصی
    پیش از هر چیز این وبلاگ را تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که با وجود تجربه ی سنگین و فراموش نشدنی شکست عشق همچنان حرمت عشق، این حس مقدس ، را نگه داشته و به آن ارج می نهند...به قول گفتنی هروقت خواستیم به یکی دل ببندیم، ازمون شارژ ایرانسل خواست!...